A0: 

انتخاب شما
رتبه ی سایت
آمار بازدید
گزارش


341-DodgeChargerHemi

 




C_Class_History








Lamborghini_Gallardo








Quattroporte








mustang








off-road








panamera








AUDI R8








SUV








ferrari




BMW6








Cadillac








grancabrioi








Dodgcharger








G280








Landrovar








Aurion-Box








i40





























































































پژو روآ

نسل جدید پژو Rd که بعد از فروش نا موفق Rd  با کمی‌ تغیرات به Roa تغییر نام داد، تا شاید بازار خود را پیدا کند. با موتوری که پژو نیست روی بدنی که تقریبا پژو است. خودرویی که به خاطر محل قرار گیریش در جدول رقیبی ندارد.

 

 


 

 

 


راحتی‌:


اگر تعریف دقیقی‌ از راحتی‌ ندارید و اگر از پیکان خسته شده اید، میتوانید Roa را یک خودروی راحت بنامید، زیرا از حداقل امکانات بهر می برد . راحتی به فرمان هیدرولیک، کولر، شیشه‌های برقی جلو، ریموت قفل مرکزی بر روی سویچ خلاصه می شود. البته این امکانات در حد رقیب همیشگی‌اش پراید است.


عملکرد:


موتور Roa موتور بهینه شدهٔ پیکان است که در حدود ۷۰ اسب بخار توان ایجاد می‌کند.  ( ارقام متفاوتی ارائه شده است ). عملکرد پیشرانهٔ این فیس لیفت ارزن قیمت بهتر از Rd است که به خاطر تغییراتی‌ است که توسط کمپانی بر روی سر سیلندر‌ و سوپاپ ها و ... اعمال شده است.


موتور Roa نرم تر ازRd  است. شتابگیری معمولی‌ دارد و در دور‌های میانی از کشش قابل قبولی بر خوردار است.قدرت موتور و گشتاور نسبتا مناسب آن در نمومهٔ گاز سوز ضعیف تر است. در روآ از وجود دیفرنسیل مطمئن هستید، چون همیشه صدایش را می شنوید.


زیبایی:


از پیکان زیبا تر است. بدنه کاملا آشنای 405 و طراحی فرانسوی بالاخره حرفایی برای گفتن دارند. اما زمان لذت بردن از این طرحهای قدیمی‌ گذشته است.


کیفیت:


کیفیت در داخل کابین قابل قبول است. از لرزش‌های کابین و اهرم دندها کاسته شده است. از ماشین پیاده شوید! کیفت ساخت قطعات بیرونی، سپر ها، چراغ ها و ... پایین است. چراغ‌ها زود تر از آنچه منتظرش باشید مات خواهد شد. در کیفیت قوای محرکه نیز اوضاع به همین شکل است. در نمونه‌های دو گانه سوز که در ناوگان حمل‌و نقل استفاده می شوند، مشکلات بیشتر است.


هندلینگ:


در حد ۴۰۵ نیست، در فرمان گیری و ترمز گیری عملکرد معمولی‌ دارد. که البته استفاده از لاستیک‌های نا مناسب، کاملا بر روی قابیت فرمان گیری و مانور و ترمز‌ها اثر منفی‌ گذاشته است.


فضای داخلی‌:


جایی که Roa از رقیبش پراید پیشی‌ می‌گیرد. فضای داخلی‌ برای ۵ نفر کافی‌ است.حجم صندوق بار در آن مناسب است. اما انتقال لاستیک یدک به صندوق و در نمومهٔ گاز سوز ، اضافه شدن مخزن گاز از حجم ۴۰۰ لیتری صندوق کاسته است.  Roa گاز سوز ۲۵۰ لیتر در صندوق فضا دارد.


مصرف سوخت:


به لطف کم بازده‌ترین و پر مصرف‌ترین موتور تولید داخل در شهر ۱۱/۵ و در جاده ۷ لیتر می سوزاند. مصرف ترکیبی‌ آن ۸/۶ است که بر چسب انرژی Roa را به رده E رسانده است.


حرف آخر:


Roa خودوریی است با هزینهٔ خرید و نگهداری و ایمنی کم! در این رده قیمتی پراید را به عنوانه رقیب در پیش رو دارد. پراید خودروی جوان پسند تری است. اماRoa  برای خانواده و مسافرت گزنیهٔ مناسب تری است. همیشه با این هزینه انتخاب‌های بهتری وجود دارد. 405 و پژو ۲۰۶ دست دوم!


تولید Roa  از ابتدای مهر ماه 90 متوقف شد.
 


نوشته شده توسط علیرضا سیادتی در چهار شنبه 12 بهمن 1390برچسب:پژو روآ , | لینک ثابت مطلب

آخرین مطالب
cache01last1661333157